Under måndagskvällen var Fastbikes.se på plats då Honda presenterade sina senaste 2013-nyheter i italienska Milano, det var allt från bränslesnåla 50-kubiks skotrar till en avskalad guldvinge med "bagger-stuk". Här kan du se och läsa mer...

NSC50R

En ny sportig 50-kubiksskoter med vad som sägs vara en extremt effektiv fyrtaktsmotor, CBS kombi-bromssystem, nyutvecklat chassi och modern design.

NSC50R

 

SH150

Här har vi en praktisk, liten och smidig pendlarmaskin med en helt ny design, med en encylindrig fyrtaktsmotor som sägs vara 17% mer bränsleeffektiv än tidigare motsvarigheter –med ett Start/Stop system (som slår av motorn då man står still vid exempelvis ett rödljus, och sedan automatiskt startar igen då man vrider på gasen). Dessutom är det här första Honda-skotern med 16-tums hjul, plant golv och med ett förvaringsutrymme under sadeln som rymmer en integralhjälm. ABS-bromsar ä standard.

SH150 w475

 

PCX150

PCX150 har en kraftfull 150cc version av Hondas nya ESP (enhanced Smart Power) motor - en helt ny encylindrig, vätskekyld fyrtaktare som uppges vara konstruerad för att ge ökad hållbarhet, låg bränsleförbrukning och tyst gång. Dess kombination av skarpa och moderna linjer är hämtade från större skotrar medan det stadiga chassit ska gör det till en fröjd att köra denna dag efter dag...

PCX150 w475

PCX150

 

NSS300 – FORZA

Här har vi en lite mer påkostad, medelstor sportig skoter som drivs av en encylindrig fyrtaktsmotor på 279 kubikcentimeter, som är skapt för att leverera prestanda för långväga pendling med ett kompakt chassi som erbjuder lagringsutrymme för två integralhjälmar. Kombinerat bromssystem (CBS) och ABS-bromsar är standard.

NSS300 Forza

NSS300AD6 Forza

 

CRF250L

CRF250L är en motorcykel som är utvecklad för att passa såväl som pendlarfordon och som en rolig offroadmaskin på grusväg och i lättare terräng. Modellen har en 1-cylindring vätskekyld DOHC-fyrtaktsmotor på 249cc som placerats i en dubbelrörs-stålram med rör i ovalform, upp-och-ner-vänd-framgaffel, Pro-Link bakfjädring och en svingarm i aluminium.

CRF250L w475

CRF250LD1 w800

 

 

CB500F

Naken mellanklassmaskin, en av en helt ny trio av motorcyklar från Honda. Modellen är skapt för att vara kul, smidig och lättkörd. Dessutom ska den vara ekonomisk att köra, med starka drag från CB1000R, och med ett mycket överkomligt pris. 35kW motor gör denna maskin perfekt för alla med A2-behörighet på sitt körkort.

CB500F

 

 

CBR500R

En sportig mellanklassmodell med en paralelltwin motor som ingår i en trio bestående av en helt ny serie av ekonomiska Honda-motorcyklar. I dagsläget är priset inte officellt, men fördelaktiga priser på fordon och försäkringar, samt låg bränsleförbrukning är utlovade. Motoreffekten på 35 kW är anpassad för det nya körkortsreglementet för A2-körkortet eller behörighet däröver.

CBR500R

 

CB500X

Här har vi äventyrsmaskinen i Hondas nya trio av 500-modeller, där allsidighet, bra ekonomi och praktisk bruksmaskin har varit ledorden under utvecklingsprocessen. Designen känns igen från Hondas större Crosstouringmodell, VFR1200X. CB500X har anpassat sin motorstyrka på 35 kW efter de nya A2-körkortsreglerna som träder i kraft i januari 2013.

CB500XAD5 w800

 

CBR600RR

Här har Hondas Supersportsmaskin blivit uppgraderad med kåpor i MotoGP-stil och vad som sägs vara förbättrad aerodynamik, 41mm Big Piston framgaffel från Showa, reviderad stötdämpare, 12-ekrade hjul samt ny mappning, med modifierade inställningar för bränsleinsprutningen och modifierade luftintag.

CBR600RRAD4 w800

 

CB1100

En blandning av naken och klassisk Honda stil med moderna prestanda i en fyrcylindrig CB1100 motor. Honda CB1100:s rena linjer är elegans där modern teknik blandats med design från det förflutna. En stor rund strålkastare, kantig bränsletank dekorerad med en Hondavinge och silverlackerade sidokåpor. Lägg till urtavlor med analog visning, smal sadel, 4-2-1 avgassystem och kromad bak- och framskärm.

CB1100AD5 w800

 

GL1800B

Här har vi en Strippad Gold Wing, med låg ruta, sidoväskor och ny slimmad dyna. Den smidiga och läckra 1800cc boxersexan sitter som hjärta i denna unika touringmodell som har fått tilltalsnamnet Bagger. En 1832cc, sexcylindrig boxermotor är drivkälla i Gold Wing F6B.

GL1800BD3 w800

MGF6B20133BB w800

MGF6B20133BD w800