Ducati Streetfighter V4-familjen fortsätter att utvecklas, nu med ännu skarpare chassi och ett mer omfattande och effektivare elektronikpaket: nya vridmomentkurvor differentierade växel för växel, Wet Riding Mode, Full Engine Mode.
Den största förändringen finner vi hos mjukvaran, med effektlägen överförda från Panigale. Det finns fyra effektlägen - Full, High, Medium och Low.
Samtliga körlägen har uppdaterats, där den största förändringen liggger i att High och Medium har växel-för-växel-anpassade vridmomentkurvor. Ducati har också lagt till ett Wet-läge.
Streetfighter V4 har även fått en nydesignad instrumentering (Track Evo), återigen från Panigale, som efterapar layouten hos GP-hojarna, liksom ny motorbromsmjukvara plus en uppdatering av quickshiftern.
Chassimässigt har Ducati återigen hämtat en del från Panigale. V4S kommer med semi-aktiva Öhlins NIX30-framgaffel och en TTX36-stötdämpare, medan svingarmsinfästningen har flyttats 4 mm högre upp. Bränsletanken är också från Panigale, och växer med 1 liter upp till 17 liter totalt samtidigt som den ändrar form för att förbättra förarstödet under kraftiga inbromsningar.
V4S finns även i en ny färg, Grey Nero.
Som pricken över i finns även Streetfighter V4 SP2, som adderar extra exklusiva tekniska specifikationer för att modellen ska kunna uttrycka sin fulla potential på banan, vilket betyder kolfiberfälgar (som sparar 1,4 kg), Brembo Stylema R främre bromsok och en STM-EVO SBK torrkoppling.
Rek ca pris Sverige (SEK):
Streetfighter V4 |
Ducati Red |
249.000 |
Streetfighter V4 S |
Ducati Red |
278.600 |
Grey & Black |
280.600 |
|
Streetfighter V4 SP2 |
|
382.000 |
Rek ca pris Norge (NOK):
Streetfighter V4 |
Ducati Red |
348.500 |
Streetfighter V4 S |
Ducati Red |
381.900 |
Grey & Black |
384.000 |
|
Streetfighter V4 SP2 |
|
484.000 |