×

Varning

Joomla\CMS\Filesystem\Folder::files: Sökvägen är inte en mapp. Sökväg: [ROOT]/images/stories/CB650R-23

Joomla\CMS\Filesystem\Folder::files: Sökvägen är inte en mapp. Sökväg: [ROOT]/images/stories/CBR650R-23

×

Observera

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Honda har presenterat 2023 års CB650R och CBR650R. Nakenmodellen CB650R kommer med två nya färgalternativ, inklusive ett helsvart färgschema. 

Hos CB650R finner vi en 41 mm Showa Separat Function Big Piston (SFF-BP) USD-framgaffel, högvarvig fyrcylindrig motor, Honda Selectable Torque Control (HSTC), assisterande/slirkoppling och LCD-instrumentering. Med USB Typ-C-uttaget under sadeln kan du enkelt och smidigt ladda dina mobila enheter.

Toppeffekten på 70kW inträffar vid 12 000 varv per minut och maximalt vridmoment 63Nm vid 9 500 varv per minut. Ett 35kW-alternativ finns tillgängligt.

Med en tryckseparationsdämpare i det ena gaffelbenet och fjädermekanism i det andra ger hög dämpningsprestanda och lägre vikt. Tillsammans med en större kolv blir resultatet ökad känsla, stötupptagning och kontroll. Stötdämparen (nu med klarröd fjäder hos standardmodellen) bak erbjuder 10-stegs fjäderförspänning.

Dubbla fyrkolvs radiellt monterade främre bromsok bettar kring 310 mm flytande skivor, medan ett enkolvs bromsok och 240 mm skiva bromsar bak. På plats sitter även ett tvåkanals ABS-system.

Gjutna aluminiumfälgar är klädda med 120/70-ZR17 och 180/55-ZR17 fram- och bakdäck.

En bränsleförbrukning på 20,4 km/l (WMTC) tillsammans med den 15,4 liter stora bränsletanken ger en potentiell räckvidd på över 300 km.

{gallery}CB650R-23{/gallery}

 

CBR650R

{gallery}CBR650R-23{/gallery}

Hondas mångsidiga sportmotorcykel CBR650R var den mest sålda sportmodellen i Europa 2021. Modellen, med sitt omisskännliga CBR-utseende, har utvecklats för att vara en sportig motorcykel som erbjuder god komfort och lämpar sig bra för vardagspendlande och annat skoj. Modellen kommer med 41 mm Showa Separate Function Big Piston USD-framgaffel, högvarvig fyrcylindrig 649cm3, DOHC 16-ventilsradmotor, HSTC, assisterande/slirkoppling, USB Typ-C-uttag under sadeln och LCD-instrumentering.

CBR650F lanserades 2014 tillsammans med nakna CB650F. Fem år senare blev CBR650F CBR650R, uppgraderingen från "F" till "R" indikerar ett ännu mer kraftfullt tillskott av sportig förmåga designad för att användas och avnjutas ute på vägarna. 

I processen blev CBR650R, medvetet, en sällsynt modell: en fyrcylindrig sportmotorcykel som ger liknande nöje, njutning och adrenalin som en RR-maskin, men ändå med tillräckligt praktiska – och vettiga driftskostnader – för att göra den till ett mer ekonomiskt alternativ som pendlarmaskin, och skojig maskin att njuta av på kurviga vägar.

Det är en inriktning som har tagits emot väl. 2021 var CBR650R den mest sålda sportmotorcykeln i Europa. 2021-versionen fortsatte utvecklingskurvan med användardrivna detaljförbättringar och en rejäl uppgradering av framfjädringen.

2023 års CBR650R kommer att finnas i två färgalternativ:

Mattsvart ”Mat Gunpowder Black Metallic” med nya svarta motorkåpor, blå detaljer och röd stötdämparfjäder.

Röd ”Grand Prix Red” med nya svarta motorkåpor, svart magkåpa och främre stänkskärm och röd Honda-logotyp och stötdämparfjäder.