Nya GASGAS EC 125 har sitt ursprung hos motocrossmaskinen MC 125, men som i det här fallet är helt ombyggd för att i första hand lämpa sig för att gasas fram med mellan träden. De endurospecifika komponenterna som används för att bygga denna enduromotorcykel inkluderar 6-växlad växellåda, generator, omställare för olika motormappningar och 18" bakhjul.
För de befintliga modellerna har GASGAS ingenjörer verkligen varit upptagna under de senaste 12 månaderna. Så, vad har de kommit fram till för 2025? Nåväl, höjdpunkterna är ett uppdaterat länkagesystem som ska spara vikt och förbättra stötdämparförmågan, ett starkare bakre bromsok och en reviderad svingarm för att förbättra hållbarheten hos kedjesläpan. Sedan är naturligtvis den helt röda plasten med livfull ny grafik för att skilja GASGAS motorcyklar från allt annat där ute.
GASGAS enduromodeller för 2025 erbjuder nu tre stycken 2-taktsmodeller – den nya EC 125 tillsammans med EC 250 och EC 300 – plus fyra 4-taktare – EC 250F, EC 350F, EC 450F och EC 500F.
Tekniska höjdpunkter
Ny grafik
Nya länkagetätningar och mindre bult – För jämnare stötprestanda och viktbesparing.
Ny start/stopp-knapp – Båda knapparna sitter nu i samma hölje för att förenkla start och stopp.
Nytt bränsletankstöd – Håller bränsletanken stadigt på plats och minskar slitage på ramen.
Uppdaterade BRAKTEC-bromsar – Det finns ett nytt bromsok bak för förbättrad prestanda och hållbarhet med bromsskivor som är unika för GASGAS.
Uppdaterad svingarm av pressgjuten aluminium – Låg vikt, stark och lätt bearbetad för att förbättra hållbarheten hos kedjesläpan samtidigt som den sägs erbjuda den perfekta mängden flex.
Modern ram – Konstruerad för stabilitet vid hög hastighet samtidigt som säkerställer en lätt och smidig känsla genom de tajta partierna.
Bakram av aluminium.
Ergonomisk kaross.
WP XPLOR framgaffel med open cartride.
WP XACT bakstötdämpare med bakre länkage – Med en kolv designad för maximal initial komfort och uppdaterade inställningar.
BRAKTEC hydraulisk koppling.
Smidda gaffelkronor – Riktar in gaffelbenen perfekt för en mjuk fjädring och har en konstruerad styrstam som ska erbjuda precis rätt mängd flex för maximal komfort. Justerbara styrfästen möjlig personlig ergonomi.
Neken Styre
Stora fotpinnar –för fullständig kontroll under alla förhållanden.
Throttle Body Injection – För stark kraft i hela varvtalsområdet.
Elektronisk avgaskontroll hos 2-taktarna – Styr hur avgasportarna öppnas, där den elektroniska avgaskontrollen sägs ge ökat vridmoment och tillförlitlighet.
Klassens bästa motorer – Centralisera massa, ljus och för att inte tala om det användbara vridmomentet som levererar, den totala prestandan från varje motor är helt enkelt otrolig.
Åtkomst till luftfilter utan verktyg – Ta bara av sidokåpan för att inspektera eller byta ut luftfiltret på några sekunder.
Map Select Switch – Förstärk körupplevelsen för vilken 4-takts endurocykel som helst med en Map Select Switch! Finns lätt tillgängliga som tekniskt tillbehör, med ett enkelt tryck på motsvarande knapp, dragkontroll, en quickshifter och ett urval av två mappar kan kopplas in för att anpassa prestanda för varje modell. Och genom att montera en till antingen EC 250 eller EC 300 (EC 125 är redan utrustad med en), får du valet mellan två olika motormappar.