KTM Scandinavia meddelar att man valt att satsa på produkten då apelsiner länge har förkippats med KTM och blivit lite av ett signum för märket. Frukten har länge använts i annonsering och marknadsföring samt varit ett återkommande inslag i det ätbara utbudet på diverse aktiviteter Även KTMs årliga internationella provkörningsdag ”Orange Days” har fått sitt namn efter frukten.
När det gäller distribution blir det första steget att implementera produkten i KTMs befintliga återförsäljar- nätverk. Det är endast via dem som försäljningen av apelsinerna kommer att ske, detta för att hanteringen och kvalitén på frukten ska säkerställas. KTMs apelsiner skiljer sig från konkurrenternas i och med dess naturligt låga vikt och höga smakeffekt. Steg två blir att introducera diverse tillbehör såsom juicepress i kolfiber, och fruktskål i eloxerat aluminium i det redan befintliga KTM Power Parts sortimentet.
Sedan tidigare erbjuder KTM mängder av prylar i sortimentet, bland annat brödrostar, kaffetermosar och gökur...
Mer på www.ktm.com