Inför säsongen 2024 uppdateras CBR650R race-inspirerade stil.
En helt ny 5-tums TFT-instrumentering erbjuder Honda RoadSync-anslutning, manövrerad av ett 4-vägs vipp-reglage – som är mycket enkel att använda. Motorns prestanda är oförändrad vid 70 kW toppeffekt och maximalt 63 Nm vridmoment. Ett A2-alternativ finns också.
CBR650R, tillsammans med nakna CB650R – är den första Honda som erbjuds med tillvalet Honda E-Clutch-teknik, som ger föraren val av automatisk koppling. Chassispecifikationen inkluderar Showa SFF-BP USD-framgaffel, dubbla fyrkolvs radiellt monterade främre bromsok och 120/70-ZR17 och 180/55-ZR17 däck.
En aggressiv körställning börjar med clip-on-styret som monterats under den övre gaffelkronan, matchat med de placeringen av fotpinnarna. Den nya sadelenheten är också ännu mer kompakt och avrundar bakdelen hos maskinen. Slimmade sidokåpor bidrar till minimalismen, liksom nummerplåtshållaren i stål.
Utformningen av förar- och passagerarsadel har reviderats för att matcha den nya designen; sitthöjden förblir 810 mm. Under sadeln återfinns ett USB Type-C-uttag.
2024 års CBR650R kommer att finnas i två färgalternativ:
Grand Prix Röd Tricolor
Matt Gunpowder Black Metallic