Hondas lättkörda och roliga motorcykel i fickformat får ett nytt namn, plus retro-cool designuppdatering, med kåpor som ska vara synnerligen enkla att demontera, och ny, starkare, EURO5-anpassad luftkyld motor med femstegad växellåda. Uppdaterad LCD-instrumentering inkluderar varvräknare och växellägesindikering.
MSX125 är en globalt sett mycket populär liten hoj, känd som "Grom" i Japan och USA, som snabbt blev en hit över hela världen. Under sin första försäljningssäsong gjorde MSX125 sällskap med CBF125 som Europas topp 5 bästsäljande 125cm3-motorcyklar.
Helt nydesignade kåpor ska ge MSX125 Grom ett nytt stuk; där kåporna även lär vara synnerligen enkla att demontera. Den uppdaterade LCD-instrumenteringen innehåller nu också en varvräknare och växellägesindikator.
En ny, starkare luftkyld motor bibehåller den användbara prestandan hos MSX125 men lägger till en extra femteväxel. Och det oförändrade chassit ska erbjuda samma minihojsmått som tidigare men med en fullstor motorcykels fjädring, broms- och hanteringskvaliteter.
MSX125 Grom har en ny, 125cm3 två-ventil luftkyld motor, med 50mm borr och 63,1mm slaglängd, och ett kompressionsförhållande på 10.0:1. Toppeffekten på 9,66hk (7.2kW) infinner sig vid 7.250rpm, med maximalt vridmoment på 10,5Nm vid 5.500rpm.