×

Varning

Joomla\CMS\Filesystem\Folder::files: Sökvägen är inte en mapp. Sökväg: [ROOT]/images/stories/Tiger900-2020

×

Observera

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Under tisdagen presenterade Triumph sin nya Tiger 900, som kommer i sex olika versioner: Tiger 900, Tiger 900 GT, Tiger 900 GT Low, Tiger GT Pro, Tiger 900 Rally och Tiger Rally Pro.

Den nya Tigern har en helt ny trecylindrig 888cm3 radmotor, ny TFT-instrumentering, olika körlägen och helt ny design.

Borta är tidigare - och lite förvirrande - modellbeteckningarna XC, XR, XCA och XRT. Istället har vi tre nya grundmodeller av motorcykeln (Tiger 900, Tiger 900 GT, Tiger 900 Rally), med ytterligare flera olika versioner ( Tiger 900, Tiger 900 GT, Tiger 900 GT Low, Tiger GT Pro, Tiger 900 Rally och Tiger Rally Pro - med olika specifikationer).

Tiger 900 Rally and Rally Pro – Med fokus på offroadäventyr

Tiger 900 GT och GT Pro – Med fokus på touring och mildare offroadkörning

Tiger 900 - Basmodellen för 2020 års Triumph tiger 900 – som ska funka bra för lite av varje

GT, GT Pro, Rally och Rally Pro kommer med ett IMU-kontrollerat ABS- och antispinn-system. Liksom Tiger 800 kommer nya Tiger 900 en mängd körlägen som justerar inställningarna för gasreglage, ABS och antispinn för optimal prestanda och kontroll.

Tiger 900 GT Low-modellen har en unik fjädring med justerbar sitthöjd (760-780mm), 50 mm lägre än standard GT.

Tiger 900 Rally Pro: Rain, Road, Sport, Off-Road, Rider (förar-konfigurerbar) & Off-Road Pro

Tiger 900 GT Pro: Regn, väg, sport, Off-road och Rider (förar-konfigurerbar)

Tiger 900 Rally & Tiger 900 GT: Rain, Road, Sport & Off-Road

Tiger 900: Rain & Road

Modellerna GT, GT Pro, Rally och Rally Pro kommer även med en mängd finesser som inkluderar bakgrundsbelysta styrreglage, farthållare och eluppvärmda grepp. GT Pro- och Rally Pro-modellerna får också eluppvärmda sadlar – med separat styrning av förar- och passagerarsadel - och däcktrycksövervakning som standard.

Basversionen av Tiger 900 har en 5 ”TFT-instrumentpanel, med alla andra modeller kommer med en 7” TFT-instrumentpanel. Systemet ska vara redo att användas med My Triumph Bluetooth-anslutningssystemet - vilket möjliggör handsfree-telefonstyrning, MP3-musikval och sväng-för-sväng-navigering via nya instrumenteringen – endast på GT Pro- och Rally Pro-versionerna av motorcykeln.

GT Pro-versionen av Tiger 900 kommer med Marzocchi elektroniskt justerbar stötdämpare. Systemet gör det möjligt för att justera den bakre fjäderförspänningen och dämpningsinställningarna med några tryck på vänster styromkopplare. Föraren kan välja mellan nio nivåer av dämpningskontroll, allt från komfort (mjukast) till sport (hårdast) och fyra inställningar för fjäderförspänning.

Resten av sortimentet kommer med antingen manuellt justerade Marzocchi-komponenter eller manuellt justerad Showa-fjädring på Rally Pro-versionen av motorcykeln.

Snabba fakta om 2020 års Triumph Tiger 900

Torrvikten uppges till 193 kilogram.

10% mer vridmoment och 9% mer kraft på mellanregistret

Ny 20-liters bensintank

IMU-kontrollerad antispinn och ABS

LED-belysning

Upp och ner quickshifter - endast GT Pro och Rally Pro

Reviderad styling

Brembo Stylema bromsok – samtliga versioner

LÄNK: MER FAKTA

{gallery}Tiger900-2020{/gallery}