Den mest framgångsrika trialföraren i historien. Det är Toni Bou:s titel sedan i helgen. Segern som uppnåddes i lördags vid Bielefeld (Tyskland) tillät honom att säkra titeln i inomhus-Trial-VM för sjunde gången i rad. Med denna nya framgång har den spanske föraren 13 VM-titlar under bältet, en bedrift ingen annan förare i historien har uppnått tidigare. Här kan du läsa en intervju och se en film där Toni Bou berättar mer...
Med denna 13:e titel, nu kan du säga att du är den mest framgångsrika föraren i historien. Hur känner du?
"För mig är en riktigt stor glädje att ha vunnit så många världsmästerskap. När du vinner en titel är den första känslan alltid konstigt, då du börjar sakta känna lycka och njuta av det mer och mer under helgen. Det är fantastiskt, jag är mycket glad, det var ett av mina mål för den här säsongen. "
I lördags vann du din sjunde VM-titel i inomhus-trial, har denna titel samma värde som de senaste sex?
"Denna sista VM är mycket viktigt för mig. Den första är naturligtvis mycket speciell, men efter den tror jag att denna sjunde titel är den viktigaste, eftersom det är etn historiskt händelse. Det är fantastiskt att jag kunde överträffa några förare som var mina idoler. Det är ett stort ögonblick för mig."
Under dessa fyra VM-rundor i X-Trial fanns områden som bara du klarade av att bemästra. Hur förklarar du det?
"Det dagliga arbetet är mycket viktigt. Bortsett från det har vi jobbat hårt för att få den bästa motorcykeln och vi har det, och det måste jag tacka teamet för. "
Vid Sheffield vann du med bara 1 poängs marginal till tvåan, men i Malaga var de 21 poängs ledning, i Barcelona 14 och i Bielefeld, 12. Du har också 20 raka segrar i serien. Behövde du verkligen kämpa för att vinna dessa rundor?
"Särskilt i Sheffield var inledningen mycket svår, där Albert Cabestany bjöd på hårt motstånd till slutet, till sista zonen. Det är sant att jag har uppnått lite mer än mina konkurrenter, men med de nya reglerna, kval, semifinal och final –sker allt mycket snabbt och du kan förlora ledningen när som helst. Då ser du dina poäng och du har lite försprång, men det är alltid farligt. "
Det är mer eller mindre lätt att föreställa sig hur en förare tränar för utomhus-trial, men i detta fall, hur tränar du för dessa serier?
"Vanligtvis försöker vi trialförare att ha en plats som används för denna disciplin nära vår bostad. Vi försöker ändra zonerna lite, eftersom inomhus-trial är den specialitet som har utvecklats mest under de senaste åren. "
Är det sant att en bra bas för din träning är cykeltrial? Varför?
"Ja, speciellt inomhus. Det är en disciplin där vi arbetar mycket med cykeln eftersom det är fantastiskt hur den har utvecklats och motorcykeln alltid hamnar efter. "
Vad är viktigast: tekniken, cykeln, koncentration eller fysiskt arbete? Vilka är de viktigaste orsakerna till dina idrottsliga framgångar?
"Koncentration är verkligen viktigt, men du behöver även utföra en hel del fysiskt arbete. Samtidigt är motorcykeln mycket viktig. Vid framförallt inomhus-trial har vi haft en hel del nyheter under de senaste åren, med mycket höga passager. För det behöver du en motorcykel som är mycket konsekvent att kontrollera, då du exempelvis passerar över stenarna på ett hjul och sedan erbjuder tillräckligt med kraft för att klättra uppför höga väggar. "
Vill ägna dig denna sjunde VM-titel i X-Trial till någon i synnerhet?
"Som alltid, ägnar jag den till folket som stöder mig: Min familj, min flickvän, mina vänner och framför allt, mitt team. De har jobbat hårt och hjälper mig alltid".