Suzuki MotoGP team fortsatte testarbetet och utvecklingsprogrammet under onsdagen i samband årets andra tre-dagars test på Sepang-banan i Malaysia. Här kan du läsa mer och kolla in ett antal bilder från depån och banan.
Testföraren Randy De Puniet hann med att köra 73 varv på den 5,543 kilometer långa banan. Under dagen fokuserade han bland annat på att utvärdera nya elektroniska tändningen från Magneti Marelli, som uppges ha förbättrats och vidareutvecklas hos Suzukis Ryuyo design och testanläggning i Japan, efter förra testet på Sepang för några veckor sedan.
KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE EXEMPLAR...
Teamet testade även en ny motor med andra specifikationer än tidigare, vilket sägs ha förbättrat vridmoment och gasreglage-till-bakdäckets prestanda. Under torsdagen kommer teamet jobba för att förbättra topphastigheten och utvärdera ett nytt chassi, vilket teamet syftar till att testa till fulla imorgon, fredag.
Under onsdagen noterades Puniet för testets 17:e tid (2:03.341), 2,493 sekunder efter Honda-föraren Alvaro Bautista som var snabbast för dagen.
Randy De Puniet kommenterar:
"Det är mycket vi ska testa här på Sepang och vi började idag med att testa det nya elektroniska systemet. Vi hade en del förbättringar jämfört med föregående testet och det ser ut som om vi har funnit rätt riktning att jobba åt nu. Systemet är ännu inte klart, men redan nu är det möjligt att köra och motorcykelns prestanda är klart förbättrad. Vi minskade gapet till de snabbaste förarna en aning och vi kommer att fortsätta att arbeta på att kapa varvtiderna ytterligare. Dessutom testade vi en motor med en ny specifikation, som jag tyckte erbjöd mer vridmoment och en bättre känsla mellan gasreglaget och bakdäcket. Vi hoppas också på att förbättra toppfarten, men det är något vi kommer att fokusera mer på i morgon. Under de närmaste dagarna måste vi även jobba på att få till bättre grepp vid kraftiga nerlägg. "