Förra året tillkännagav den österrikiska tillverkaren världens första serieproducerade, 2-takts enduromaskiner med bränsleinsprutning, KTM 250 EXC TPI och KTM 300 EXC TPI.
Den senaste generationen av KTM EXC får uppdateringar för modellåret 2019 med förbättrade WP-framgaffelinställningar och en omarbetad WP-stötdämpare med en omkonstruerad huvudkolv och förbättrade grundinställningar, som ska ge förbättrade dämpningsegenskaper. PÅ plats sitter även ett nytt sadelöverdrag, starkare batteri och ny grafik med en orangefärgad ram tillsammans med Brembobromsar, No-Dirt fotpinnar, NEKEN-styre, CNC-frästa nav med svarta fälgar och en del annat godis som standard.
För modellåret 2019 får tvataktsmaskinerna KTM 125 XC-W och KTM 150 XC-W, en ny cylinder med maskinbearbetad avgasport och en ny avgasventil för bättre prestanda. En optimerad kickstart tillsammans med en ultrakompakt, nyutvecklad DS-koppling med ett nytt kopplingsskydd minskar den totala motorbredden i jämförelse med tidigare modeller. Dessutom ska den omarbetade 6-stegade växellådan ge bättre funktion och förbättrad driftsäkerhet.