Den amerikanska tillverkaren av eldrivna motorcyklar, Zero Motorcycles, har presenterat en helt ny logotyp lagom inför lanseringen av sina 2014-modeller på årets internationella motorcykelmässa, 5-10 november. Uppdateringen sägs spegla den snabba utvecklingen för Zero Motorcycles produktlinje och uppges vara baserad på omfattande konsumentundersökningar och analyser.
-Zero Motorcycles har lett utvecklingen av den elektriska motorcykelbranschen sedan starten år 2006 och vi är stolta över att fortsätta att växa som företag, ett varumärke och en livsstil. I takt med att vår påverkan börjar nå utanför den traditionella marknaden för elfordon till nya territorier med både förstagångs och erfarna motorcyklister, ansåg vi att det var dags att uppdatera vår logotyp för att ge ett bättre förstahandsintryck och att mer fullständigt fånga vitaliteten och passionen bakom våra produkter, kommenterar Scot Harden, vice VD för marknadsföring hos Zero Motorcycles.
Tidigare och nya loggan...
LÄS PROVKÖRNINGEN AV 2013 ÅRS ZERO S OCH DS
I samband med EICMA kommer Zero ladda med spännande 2014-modeller...