Ducati har presenterat DesertX Discovery, som har ny lack, rejäl hasplåt, skyddsbågar, packväskor och andra tillbehör för dina äventyrligaste motorcykelresor.
DesertX Discovery använder standard Ducati DesertX som bas, vilketbetyder 21-tums framhjul, optimerad on- och offroadelektronik, en 937cm3 L-twin-motor med 110 hk vid 9 250 rpm och maximalt vridmoment på 92 Nm vid 6 500 rpm, och en 21-liters bensintank. Den kommer med rejäl hasplåt och skyddsbågar, inklusive ett sumpskydd, motorskydd, förstärkta handskydd och en kylargrill. Dessutom sitter centralstöd, ett större touringkåpglas och eluppvärmda handtagsgrepp på plats. Vidare ingår ett 76-liters packväskset i aluminium.
Därifrån är resten av motorcykeln som tidigare och har som sådan fortfarande den justerbara KYB 46 mm framgaffeln och bakre stötdämparen, Brembo M50 bromsok och 320 mm bromsskivor fram, slanglösa hjul klädda med Pirelli Scorpion Rally STR-däck och en TFT instrumentering som är redo för Bluetooth-anslutning och sväng-för-sväng-navigering.
Rekommenderat cirkapris Sverige: 213.000 sek