Vid BMW Motorrads årliga konferens, som gick av stapeln i Säfsen den 14 september, tilldelades Claessons Motor pris i kategorin Best Nordic Customer Service Aftersales. Utmärkelsen visar på hög kundnöjdhet och servicegrad samt väl utfört arbete i enlighet med BMW:s riktlinjer.
Juryns motivering för utmärkelsen löd: “De följer uppsatta processer inom servicemarknad på ett professionellt sätt och är alltid förberedda i alla ärenden. Denna professionalism kommer även Claessons kunder till nytta. Dialogen med generalagenten är alltid mycket positiv och konstruktiv och vi som generalagent får ofta mycket positiv feedback från kunders upplevelse hos Claessons Motor.”
Jan Johansson, MC-säljare på Claessons Motor, var på plats i Säfsen för att ta emot priset.
”Det är otroligt roligt att få den här typen av kvitto på vårt arbete”, säger Jan Johansson. ”BMW gör fantastiska motorcyklar och vi tar emot denna utmärkelse med både stolthet och respekt. Som MC-handlare på en liten ort som Bromölla är vi extra måna om att bygga upp en långsiktigt god relation till våra kunder. Vi ska fungera som ett heltäckande alternativ där vi är med kunden från försäljning av fordon och utrustning till service, verkstad och vinterförvaring. En god dialog med våra leverantörer är av yttersta vikt för att möjliggöra detta.”
Claessons Motor har även tidigare tilldelats pris från BMW Motorrad i samband med deras kundundersökning. Företaget har då erhållit pris för högst kundnöjdhet vid nyförsäljning av fordon i Norden samt för högsta kundbetyg vid service- och verkstadsarbeten.
I januari 2018 firar Claessons Motor 10 år som BMW-återförsäljare.