CFMoto har presenterat officiella bilder och detaljer för sin nya KTM-drivna roadster 800NK.
800NK använder samma 799cm3 KTM LC8c-motor som 790 Duke och 790 Adventure, samt CFMotos egen 800MT äventyrshoj, men är anpassad för 99 hk vid 9 000 varv/minut och 81 newtonmeter vridmoment vid 8 000 varv/minut. Det är en bråkdel mer toppeffekt och lite mindre vridmoment än samma motor hos 790 Duke. Samtidigt uppges våtvikten hos 800NK till 186 kilogram.
Den KTM-designade motorn sitter i en stålrörsram med en 1466cm hjulbas, sportig KYB-fjädring fram och bak, som är fullt justerbar fram och har justerbar fjäderförspännings- och returjustering bak. J.Juan (nu en del av Brembo) tillverkar bromsarna, med dubbla fyrkolvs radialmonterade bromsok fram och ett tvåkolvsok bak.
800NK kommer även med tre körlägen (Rain, Street och Sport) från dess ride-by-wire-gasreglage, med en fyrvägs joypad på vänster styrhalva för att styra den Ipad-stylade TFT-instrumenteringen.
Om och när modellen kommer att dyka på den svenska marknaden är okänt för oss i skrivande stund.