Honda har presenterat nya CB750 Hornet, med en parallelltwin på 755cm3 med 270-graders vev, ojämn tändföljd, som lär skapa en V-twin-karaktär, och en angiven toppeffekt på 92hk vid 9 500 varv per minut och maximalt 75 Nm vridmoment vid 7250 varv per minut.
Patenterade ”Vortex Flow Ducts” fördelar luftflödet jämnt in i luftburken för att ge knivskarp gasrespons medan de dubbla cylindrarna drar nytta av en Nickel-Silicon Carbide-beläggning som ärvts från CBR1000RR-R Fireblade.
Tillsammans med den nya motorn kommer modellen även med en hel ny lätt stålram som bara väger 16,6 kg och utformad för att ge fullt uttryck åt den nya motorns prestanda. På plats sitter även en Showa 41 mm Big Piston (SFF-BPTM) USD-framgaffel, och en stötdämpare bak med justerbar fjäderförspänning tillsammans med Pro-Link och en ny svingarm av stål.
Honda har även monterat en 5-tums TFT-färgskärm som tillhandahåller all viktig information och möjliggör hantering av alla system. Anslutning finns tillgänglig i form av Honda Smartphone Voice Control-system för både Android och IOS-enheter. All belysning är LED; blinkerserna stängs av automatiskt och inkluderar även varningsblinkers för ökad säkerhet.
Nya Hornet har också 3 standard körlägen med förinställda kombinationer av motorkraft, motorbroms och Honda valbar vridmomentkontroll med integrerad Wheelie Control. Ett fjärde "Användar"-läge låter föraren välja sin föredragna kombination för att matcha körförhållanden och körstil.