Honda CB125F har uppdaterats rejält för 2021, och uppges bland annat vara 11 kilogram lättare än föregångaren. Dess eSP-lågfriktionsmotor (enhanced Smart Power) förbättrar bränsleekonomin avsevärt samtidigt som den bibehåller prestanda och har nu en ACG-startmotor. Designmässig finner vi detaljer från modellens större CB-syskon, och standardutrustningen inkluderar strålkastare och bakljus av LED-modell, centralstöd och digital instrumentering med ECO-mätare.
Den största förändringen är att den senaste versionen av CB125F lär väga 11 kg mindre än den utgående CB125F (ned från 128 kg till 117 kg), vilket ska göra Hondas redan lätthanterliga nybörjarmaskin ännu enklare att hantera.
Den luftkylda och encylindriga fyrtaktsmotorn, med sina 5 växlar, uppges erbjuda en toppeffekt på närmare 11 hästkrafter vid 7500 varv/minut och maximalt 10,9Newtonmeter vridmoment vid 6000 varv/minut.
Bensintanken rymmer 11 liter.
Såväl fram som bak sitter 18-tums, fem-ekrade aluminiumhjul. Fram bromsar ett tvåkolvsok och en 240mm bromsskiva. Bak sitter en 130mm trumbroms på plats.
Framgaffeln är en 31mm teleskopmodell utan justeringsmöjligheter. Bak sitter dubbla stötdämpare på plats, med 5-stegs fjäderförspänning.